Kakilhatsz fogyni


Gyakran kakilsz? A gyakori székletürítés okai

Szabó Eszter Csirketippek profiktól fogyni gyorsan szalagavató ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél!

Lehet, hogy felesleges fogyókúrázni, hiszen a diéta befejeztével hamarosan úgyis visszajönnek a plusz kilók? Egy friss tanulmány pesszimista képet fest a dologról. A legtöbben a plusz kilóktól való megszabadulást tűzik ki célul, amikor diétázni kezdenek. Az eredmények azonban sokszor csalódást okoznak: kakilhatsz fogyni minden igyekezet, nem sikerül a kívánt mennyiségben lefogyni, kakilhatsz fogyni fogyókúra végeztével hamar visszatérnek a leadott kilók, illetve más kakilhatsz fogyni hatások — a vérnyomás és a koleszterinszint csökkenése — sem bizonyulnak maradandónak.

  • Fogyni akadály
  • Havi fogyás naptár alkalmazás
  • 9 jó érv, hogy még ma nekiállj fogyni - Dívány
  • Gyakran kakilsz? A gyakori székletürítés okai - Prosztatagyulladás
  • Okoz-e hátfájást a fogyás

Egy nemrég, a British Journal of Medicine hasábjain publikáltkínai és kanadai szakemberek által végzett kutatás úgy találta, az emberek nagy többsége hasonló, negatív tapasztalatokkal rendelkezik a diétázással kapcsolatban — adta hírül a Harvard Medical School. Hamar visszaszedték a leadott kilókat A tudósok korábbi, utánkövetéses kutatás adatait vetették össze, amelyekben összesen 22 ezer túlsúlyos vagy kórosan elhízott személy vett részt, akik a tizennégy legnépszerűbb fogyókúrás módszer — köztük az Atkins- és a DASH-diétailletve a mediterrán étrend — valamelyikével próbáltak megszabadulni felesleges kilóiktól.

Az anyagcsere, különösen az emésztési folyamatok nagyon nagy szerepet játszanak abban, hogy minden rendben menjen a diéta során, és sikeresen lefogyj. Arról, hogy a dolgok mennyire zajlanak úgy, ahogy szeretnéd, többek között a széklet tudósít. Noha a téma kissé kellemetlennek tűnhet, mégis fontos, hogy ezt a természetes, értékes visszajelzésként működő folyamatot figyelemmel kísérd.

A vizsgált személyek átlagosan hat hónapig fogyókúráztak, a tudósok pedig a tizennégy módszert három kategóriára osztották: alacsony zsír- alacsony szénhidrát- és csökkentett makrotápanyag-tartalmú fogyókúrákra. A féléves diétát követően az alanyok testsúlya, vérnyomása és koleszterinszintje valóban csökkenést mutatott, ez a pozitív változás azonban nem bizonyult maradandónak. Egy évvel később már sokkal borúsabb eredményekről számoltak be a vizsgálatok.

Zöldet kakilsz majd a Burger King fekete hamburgerétől

Az alacsony zsír- és szénhidráttartalmú diétákkal átlagosan kilót sikerült fél év alatt leadniuk a résztvevőknek, a makrotápanyagokban szegény fogyókúrákkal ennél valamelyest kevesebbet. Egy éven belül azonban a többség visszaszedte az elveszített kilókat.

A vérnyomás- és koleszterinszint szintén visszaállt a korábbi értékre. Ez alól egyedül a mediterrán étrend volt kivétel — az ezt követőknél az LDL-koleszterin vagyis a rossz koleszterin szintje ennyi idő elteltével sem kúszott vissza.

9 jó érv, hogy még ma nekiállj fogyni

A különböző fogyókúrás módszerek között hosszú távú eredményeiket tekintve nem találtak lényeges különbséget a kutatók. Mennyire tartós a fogyás? Robert H. A vizsgált kutatások kizárólag olyan személyekkel foglalkoztak, akik fél év után abbahagyták a diétát.

Hogyan fogytam le 20 Kilót? Hol tartok most? Étkezési zavar vs. tudatos étkezés? Az én történetem...

A helyes táplálkozás lényege pedig éppen az — magyarázza a szakember —, hogy nem egy alkalmi, nehezen követhető diétát, hanem olyan, könnyen betartható, mégis egészséges étrendet kezd követni az ember, amit állandó jelleggel a magáévá tesz. A kutatás legfontosabb tanulsága, hogy nincs lényegi különbség az eltérő étrendek között.

Így kell 20 kilót fogyni szenvedés nélkül!

Ez nagy választási szabadságot ad, hogy mindenki megtalálja a neki legmegfelelőbb, legkönnyebben követhető megoldást.

Shmerling egyébként a méltán népszerű, az alacsony zsírtartalmú ételek fogyasztását preferáló mediterrán étrendet ajánlja, amelynek pozitív hatásait számtalan tanulmány bizonyította már.

Szintén fontos, hogy mielőtt belevágsz egy diétába, konzultálj orvosoddal, esetleg kérd táplálkozási tanácsadó segítségét.