Aa fogyás. A fogyás élettana


A legrosszabb dolgok, amiket férfiak mondtak szex közben - Nők mesélték el Ha az ember fogyni szeretne, kalóriadeficitet kell teremtenie, vagyis kevesebb kalóriát kell bevinnie a szervezetébe, mint amennyit a nap folyamán elhasznál.

aa fogyás

Az így a keletkező energiahiányt a szervezet a zsírpárnákból fedezi, hiszen ezzel tudja helyettesíteni a glükózt, a sejtek legfőbb energiaforrását. Egy átlagos testtömegű felnőtt napi kalóriaigénye napi kalória, ám ha súlyfelesleggel rendelkezik, ez sokkal több is lehet.

Ide kattintva kiszámolhatod, napi mennyi kalóriát kell bevinned a testsúlyod és a magasságod függvényében.

aa fogyás

Hogyan kezdj neki a fogyókúrának? Az előre megírt menüsorral a hét minden napjára találsz alternatívát. Amennyiben nem szeretnéd hétköznapra hagyni a bevásárlást, hétvégén is átgondolhatod az étrendet és megveheted a hozzávalókat, hogy ezzel is időt és energiát spórolj meg.

aa fogyás

A reggelit érdemes mindennap frissen elkészíteni, az ebédet pedig előző este is megfőzheted magadnak. A nap folyamán érdemes odafigyelni a rostok és a fehérjék folyamatos fogyasztására, illetve arra, hogy vitaminokban gazdag zöldségekkel, gyümölcsökkel egészítsd ki az étrendedet.

  • Hogyan lehet karcsúsítani a muffin felsőmet
  • 50 év felettieknek fogyniuk kell
  • A fogyás 10 aranyszabálya
  • A fogyás pozitív hatásai a testre és a lélekre | Futásról Nőknek
  • Zsírégetést a kar számára
  • De vajon min alapul és pontosan mit jelent?
  • Hatályos:
  • Mindaddig, amíg egy napon valami egész mást nem látunk a tükörben….

A finomított szénhidrátokat - fehér lisztet, cukrot - pedig iktasd ki az étrendedből, egyél teljes kiőrlésű gabonákat és használj  természetes édesítőszereket. Kinek ajánlott az kalóriás étrend?

Valójában, ha fogyásról van szó, a kalóriák számítanak. A testsúly akkor csökken, ha több kalória ég el, mint amennyi a táplálkozással a szervezetbe kerül. Mielőtt bárki fogyókúrázni kezd, érdemes pontosan meghatározni a kívánt célokat, és ennek függvényében részletes megvalósítási tervet készíteni.

Ha nem csak pár kilótól szabadulnál meg, hanem többtől, kilótól, az kalóriás étrend nem a aa fogyás utad lesz - legalábbis egy darabig. Nagyobb súllyal rendelkezőknek ez a kalóriamennyiség alacsony lenne: ha eddig a napi kalóriaadagod kcal között mozgott, ennek drasztikus csökkentése hosszú távon egészségügyi problémákhoz és ásványianyag-hiányhoz vezethet.

Lehet, hogy így is gyorsan leadnád a felesleget, azonban a hirtelen súlyleadás miatt hamarosan jojózni kezdesz, és aa fogyás visszakúsznak rád a leadott pluszkilók. Ezért mindig az aktuálisan leadott kilókhoz mérten kell kiszámolni a napi kalóriamennyiséget. Az alábbi, kalóriás mintaétrend azoknak a centiméter alatti, 60 kiló körüli hölgyeknek szól, akik az utolsó kilótól szeretnének megszabadulni, de stagnálnak egy ideje.

Ennél kevesebbet nekik sem nem szabad bevinni, hiszen az anyagcsere lelassulását és a fogyás megállását hozza magával.

A negatív kalória mérleg felállításának másik megközelítése a bevitt tápanyagok kalória értékének csökkentése. Mennyire van szükség? Ha nem vezettél eddig étkezési naplót és emiatt nem tudod, hogy mennyi a szintentartó energia mennyiség a te tömegedre és anyagcserédre, akkor indulj ki a következő képletből: zsírmentes testsúly kg x 30 kcal naponta. Ehhez igazítsd a képlet alapján kapott elméleti kiindulási kalória értéket! Lássuk, hogy mit lehet még változtatni a táplálkozáson a fogyás érdekében.